Om oss

Velkommen til å bli kjent med Metodistkirken i Porsgrunn! Vårt ønske er at mennesker som kommer hit, skal oppleve et fellesskap som er inkluderende, oppmuntrende, støttende og som hjelper dem til å finne trygghet i troen på Jesus. Derfor sier vi at vi vil være en menighet som bryr oss om hverandre, om mennesker vi kommer i kontakt med, og den verden Gud har skapt.

Metodistkirken i Porsgrunn ble stiftet i 1858, og har i dag totalt ca 550 medlemmer. Vår kjernevirksomhet er gudstjenestene, barnegruppene, konfirmantarbeidet, Formiddagstreffet, Strikkekaféen, Misjonsgruppa og Immanuelkoret. Vi har et aktivt fokus på diakoni og misjon.

Vi er en del av The United Methodist Church som har som sin visjon å forme disipler for Jesus Kristus slik at verden forandres.

Metodistkirken i Porsgrunn har som sitt motto:

"Vi bryr oss - fordi Kristi kjærlighet oppmuntrer oss til tjeneste".

Våre verdier er:

• Livsnær - og relevant med rom for alle sider av livet

• Inkluderende - varm, gjestfri, åpen mot alle

• Utadvendt - åpen og innbydende for kirkefremmede

• Engasjert - en menighet der troen får vokse, begeistringen for Jesus prege oss, og den enkelte utfordres til tjeneste og ansvar

• For alle generasjoner - fokus på og tilbud på tvers av alle generasjoner

Ønsker du lære mer om Metodistkirken generelt, og hva vi tror på, kan du finne dette på Metodistkirkens hovedsider.