Sinnsrogudstjeneste

Sinnsrogudstjenesten er en møteplass for livsmot og håp. Gudstjenesten er vanligvis siste søndag i måneden, og er et samarbeid mellom Den norske kirke og Metodistkirken.

Hva er en Sinnsrogudstjeneste?

Jo, en enkel gudstjeneste for søkende mennesker, for mennesker i tolvtrinnsfellesskap med deres pårørende og ellers alle som har lyst til å komme. Sinnsrogudstjenesten vil gi mennesker livsmot og håp i hverdagen.

Gudstjenesten er åpen og inkluderende og har lånt sitt navn fra sinnsrobønnen som avslutter alle møter i fellesskap som jobber etter tolvtrinnsprogrammet. Gudstjenesten har innslag av bønn, nattverd,  lystenning, tid til stillhet og ettertanke. Det vil være en som deler fra sitt liv og en kort preken kalt "Fra hjerte til hjerte". Musikken har en viktig funksjon i samlingen, og vi bruker ulike musikere som gir oss variert musikk.

Gudstjenesten avsluttes med sinnsrobønnen:

Gud, gi meg sinnsro til å godta de ting jeg ikke kan forandre,
mot til å forandre de ting jeg kan
og forstand til å se forskjellen.

Sinnsrogudstjenesten

• er et tilbud som kan gi livsmot og håp til alle som trenger Guds hjelp i hverdagen (og hvem gjør vel ikke det?)
  • er en åpen samling for alle som har lyst til å komme
  • er en annerledes og livsnær gudstjeneste bygget rundt Sinnsrobønnen
  • gir rom for stillhet og ettertanke, bønn og enkle livsnære fortellinger
  • har en kortere betraktning kalt «fra hjerte til hjerte» istedenfor en vanlig preken